YouTube

BIP

Plan lekcji

Wyprawa klas VII i VIII na Ślężę i do Wrocławia

4 czerwca 2024r. uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia i Magicznej Góry Ślęży.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od wspinaczki na Ślężę – najwyższy szczyt Masywu Ślęży – 718 m n.p.m.-  to zarazem najwyższy punkt Przedgórza Sudeckiego należący do Korony Gór Polski. Zanim dotarliśmy na jej szczyt, usłyszeliśmy z ust przewodnika mnóstwo ciekawostek i legend, a przez cały czas trwania wędrówki towarzyszyły nam tajemnicze kamienne figury. Po dotarciu do celu, naszym oczom ukazały się: kościół pod wezwaniem Nawiedzenia NMP z 1852r., schronisko im. Romana Zmorskiego zbudowane w 1908r., dwunastometrowa, żelbetonowa wieża widokowa, granitowa rzeźba kultowa „niedźwiedź” Ślężysław i fragmenty XIII-wiecznych murów zamkowych.

Kolejnym punktem wycieczki było wrocławskie Afrykarium. W ciągu 2 godziny można było zobaczyć niemal całą Afrykę i podziwiać niezwykły świat Czarnego Lądu. Maszerując w podwodnym tunelu, obcowaliśmy z różnymi gatunkami rekinów, płaszczkami i innymi rybami oceanicznymi. Podczas warsztatów bliżej poznaliśmy świat waleni. W strefie dżungli mieliśmy bliskie spotkanie z krokodylem nilowym i roślinożernymi olbrzymami- manatami.

Po lekcji przyrody przyszedł czas na historię. Zwiedziliśmy zabytkowe centrum Wrocławia oraz Stare Miasto na lewym brzegu Odry. Oczywiście nie obyło się bez poszukiwania słynnych wrocławskich krasnali. Widzieliśmy także Halę Stulecia i multimedialną fontannę. Wreszcie też mieliśmy okazję przejechać się słynną Polinką – kolejką linową Politechniki Wrocławskiej.

Wycieczkę należy zaliczyć do udanych. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, które na długo pozostaną w pamięci.  Przeżyliśmy ciekawą lekcję historii, przyrody, kultury i sztuki.